Nyitólap | Regisztráció | Belépés | RSSVasárnap, 2017/Nov/19, 06:56:27



Honlap-menü
Hírek, információk
[2013/Dec/18]
Áldott karácsonyt! (0)
[2013/Dec/01]
Ősz projekt az alsó tagozatban (0)
[2013/Nov/19]
Őszi tanulmányi kirándulás a sváb nemzetiségi hagyományok jegyében (0)
[2013/Nov/16]
TÁMOP Nyílt nap - 2013.11.27. (0)
[2013/Nov/08]
Egészségvédelmi Nap az alsó tagozatban, 2013. november 6. (0)
[2013/Okt/10]
Megemlékezés 1849. október 6-ra (0)
[2013/Aug/30]
Megjelent a Tanévkezdő EMMInens (0)
[2013/Jún/17]
Tanév végi elismerések (0)
[2013/Jún/17]
Tanulóink eredményei 2012/2013. (0)
[2013/Jún/16]
Kirándulás a „gólyák földjén”… (0)
Belépés
Tartalom megosztás

Kórházpedagógia

2000. március elsején kezdődött el az oktatás a”Kórháziskolában”a Baranya Megyei Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány két munkatársának szervezésében. Pécs három egészségügyi intézetében a Munkaügyi Központ támogatásával, állástalan pedagógusok részvételével.

Az infrastruktúrát az Alapítvány a Munkaügyi Központtal közösen adta. Sok önkéntes is besegített a feladatok ellátásába.

2002-ben a Baranya Megyei Önkormányzat két státusszal járult hozzá a működéshez, melyet a mohácsi Általános Iskola és Speciális Szakiskola kereteibe helyezett. A „befogadó” iskola vezetése rendkívül empatikusan támogatta, ezt a közoktatásban és a köztudatban alig ismert tevékenységi területet.

2004-ben kaptunk még egy státuszt a megyétől, ugyan Mohácson 2005-ben az egyik „kórház pedagógusi” állás megszűnt.

Jelenleg 8 szakképzett kolléga dolgozik a pécsi Gyermekklinikán és a 400 ágyas klinika ortopédiai osztályán. Hármat a Munkaügyi Központ támogat még 2010. június végéig, 2 kollégát óraadóként a Kórházpedagógusok Egyesülete pályázati pénzből finanszíroz.

Évente 500-600 gyermek foglalkoztatását, oktatását látjuk el nyolc kórházi osztályon.

2004-ben megalakult a Kórházpedagógusok Egyesülete Pécsett, mely országos szinten fogja össze a kórházakban dolgozó pedagógusokat.

2008-as bírósági bejegyzéssel létrehoztuk a Pécsi Kórháziskola Alapítványt.

Kapcsolatunk van más helyi és országos alapítványokkal is.

„Kórháziskolának” nevezzük munkahelyünket, jóllehet, nem rendelkezünk önálló iskolai státusszal a fennálló törvényi rendelkezések, normatív támogatások megoldatlansága miatt.

A névhasználat egyértelműnek tűnt számunkra, hiszen közoktatási, mentálhigiénés feladatokat látunk el egészségügyi intézetekben.

Mitől egészen más ez az „iskola”? Attól, hogy a teljes rehabilitációt magába foglalja.

Egyfelől valóban célunk, hogy segítsük a hosszabb, rövidebb időt klinikákon töltő betegeket tanulásukban, a kortársaikkal való együtt haladásban. Másfelől a hely jellegéből adódóan a gyógyulás az elsődleges, és a fájdalmas kezelések időszakában, nem biztos, hogy mindig tanulni vágynak, hanem kézműveskedni, játszani, beszélgetni, csendben hallgatni. A lelki segítségnyújtás fontossága sem kérdés számunkra.

Jelentős szerepe van a különböző zeneterápiás és kézműves foglalkozásoknak, ahol az egyéni adottságok is kifejezésre juthatnak. Külön, szülő-gyermekfoglalkozásokon is részt vehetnek hetente egyszer, amire mindig nagyon készülnek a szülők is. Jól oldja az izoláltságot a sokféle foglalkozás lehetősége, valamint az anyaiskolával való kapcsolat tartása.

A kórházi tanár felveszi a kapcsolatot azzal az iskolával – telefonon és írásban is - melynek tanulója előreláthatólag hosszú ideig nem látogathatja iskoláját. Elküldik a dolgozatokat, felmérőket és mi megíratva, kijavítva küldjük vissza. Évente kb.12-14 beteg kap a felkészítésünk nyomán értékelést, bizonyítványt anyaiskolájától.

A „Kórháziskolában” való foglalkoztatás átmeneti állapotot is jelez a beteg számára, hogy lehetősége van a megszokott környezetbe való visszatérésre. Erőt, kitartást, türelmet, reményt jelent mindez.

Iskolalátogatás keretén belül rendhagyó osztályfőnöki óra tartásával segítjük a” visszavezetést”a gyógyult tanuló számára osztályába. Ezen részt vesz egy egészségügyi szakember, kórházi tanár és a gyógyult tanuló.

„Lapozgató” című újságunkat, - melyet már öt éve szerkesztünk - a betegek írásainak megjelenésével, szórakoztató feladatokkal, ismeretterjesztő szövegekkel, aktuális tudnivalókkal adjuk a betegek kezébe havonta.

Szakmai találkozót rendezünk évente országos szinten a rehabilitációs szakemberek számára, melyen előadások, tréningek, beszélgetések formájában adjuk át tapasztalatainkat, szerzünk újabb ismereteket. Néhányan részt vettünk munkánkhoz kapcsolódó továbbképzésen, tanfolyamon.

Többször vettünk részt egészségügyi szakmai konferenciákon előadóként, ahol beszámolhattunk munkánk eredményeiről.

Külföldi kapcsolatunk révén eljuthattunk több alkalommal Németországba; Tübingenbe, ahol szakmai továbbképzéseken, konferenciákon voltunk jelen. Velük jelenleg is „élő” kapcsolatban vagyunk.

Empátia című szakmai lapunk /6 éve/ évente 2-3 alkalommal jelenik meg az egyesület tagjai számára.

A PTE bölcsész karának neveléstudományi tanszékével is együttműködünk, ahonnan hallgatók járnak hospitálásukat, tanítási gyakorlatukat végezni „Kórháziskolánkba”.

Feladatunknak tartjuk a beteg gyermek esélyegyenlőségét megőrizni, hogy minél teljesebb gyermekkort élhessen meg ebben a nehéz életszakaszban. Egyre szélesebb körben szeretnénk megismertetni munkánk szükségességét, fontosságát.

Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Kereső
Kedvencek
  • Meixner Ildikó EGYMI Facebook oldala














  • Baranya Ifjúságáért Nonprofit Kft.
  • Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0

    Copyright MyCorp © 2017
    Az oldalt a uCoz rendszer működteti