Nyitólap | Regisztráció | Belépés | RSSVasárnap, 2017/Máj/28, 16:25:26



Honlap-menü
Hírek, információk
[2013/Dec/18]
Áldott karácsonyt! (0)
[2013/Dec/01]
Ősz projekt az alsó tagozatban (0)
[2013/Nov/19]
Őszi tanulmányi kirándulás a sváb nemzetiségi hagyományok jegyében (0)
[2013/Nov/16]
TÁMOP Nyílt nap - 2013.11.27. (0)
[2013/Nov/08]
Egészségvédelmi Nap az alsó tagozatban, 2013. november 6. (0)
[2013/Okt/10]
Megemlékezés 1849. október 6-ra (0)
[2013/Aug/30]
Megjelent a Tanévkezdő EMMInens (0)
[2013/Jún/17]
Tanév végi elismerések (0)
[2013/Jún/17]
Tanulóink eredményei 2012/2013. (0)
[2013/Jún/16]
Kirándulás a „gólyák földjén”… (0)
Belépés
Tartalom megosztás

Általános Iskola

A bevezető szakasz két évének legfontosabb feladata az óvodából az iskolába való sikeres átmenet megvalósítása. Az első két évet az óvodára jellemző játékos, fejlesztésre összpontosító tevékenység- és tanulásszervezési formák határozzák meg. A szakasz legfontosabb feladata a gyermekek tanulási képességeit meghatározó alapképességek felmérése és fejlesztése. Ebben az időszakban nagy teret biztosítunk a gyermek egyéni érdeklődésének, valamint az egyéni különbségek felzárkóztatásának, az egyéni habilitációnak.

A kezdő szakaszban már erőteljesebbé válnak a tanítási-tanulási folyamatok. Az első két szakasz végéig tanulóinkat szöveges formában értékeljük.

A bevezető és kezdő szakaszban osztálytanítói rendszerben folyik a képzés. Az iskola alsós munkaközössége által megfogalmazott alapelvek a következők:

  • alapismeretek-alapkészségek kialakításának elsődlegessége,
  • a törzsanyagra súlypontozott tervezés,
  • a tanulók sajátos képességeihez igazodó - apróbb lépésekben történő – tananyag feldolgozás, az elsajátítandó ismeretek időbeli széthúzása,
  • az egyénre szabott fejlesztés.

Az olvasás-írás tanítása a Meixner-féle diszlexia prevenciós módszerrel történik. Matematika tantárgyból negyedik osztály év végére elérendő követelmény a 100-as számkörre redukált műveletvégzés az irányadó. Tanórai munkára jellemző a differenciálás, cselekvésbe ágyazott hasznos és praktikus ismeretek, az alkalmazásképes tudás elsajátítása.

Az első két pedagógiai szakasz (1-4. évfolyam) alapozó időszakában a habilitáció, rehabilitáció célja a megismerő képesség, az emlékezet, a figyelem fejlesztése, az észlelés-képalkotás folyamatain keresztül, a cselekvésszabályozás belső feltételeinek folyamatos kialakítása, fejlesztése, a beszéd formai és tartalmi oldalának megerősítése, gondolkodási képességek fejlesztése.

 A fejlesztő szakasz alapvető feladata - az előző szakaszokhoz kapcsolódva - a változó és egyre összetettebb tudástartalmakkal is összefüggésben a már megalapozott kompetenciák fejlesztése, azaz megerősítése, bővítése, finomítása, hatékonyságának, variabilitásának növelése. A fejlesztő szakaszban a tantárgycsoportos és szakrendszerű oktatás kombinációjával készül a tantárgyfelosztás.

Nagy hangsúlyt fektetünk a tanulóink személyiségének fejlesztésére, szem előtt tartva az egyéni képességeket, a tananyag apró lépésekben történő feldolgozását, az elsajátítandó ismeretek időbeli széthúzását, az optimum szint elérését.

Figyelemmel kísérjük a gyerekek viselkedésének, tanulmányi munkájának alakulását.

A habilitációs, rehabilitációs foglalkozások nem csak kisgyermekkorban, hanem a felső tagozaton is nagyon fontosak. Feladatai: a gondolkodási, tanulási és kommunikációs képességek fejlesztése, valamint a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia tüneteinek javítása.

Az egyéni fejlesztő órákon történik a gyerekek felzárkóztatása és a tehetséggondozás, melyek szintén kiemelt fontosságú feladataink közé tartoznak.

Szükség szerint, a tanulók órarendjéhez igazodva szerveződnek a logopédiai foglalkozások, a könnyített testnevelés és a gyógytestnevelés órák is.

Az alapozó és fejlesztő szakaszban nagyon fontosnak érezzük a változatos tanítás-tanulás szervezési módszerek alkalmazását:

  • Projektoktatás
  • Differenciált tanulásszervezés, kooperatív tanulás
  • E-tananyagok, számítógépes programok
Naptár
«  Május 2017  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Kereső
Kedvencek
  • Meixner Ildikó EGYMI Facebook oldala














  • Baranya Ifjúságáért Nonprofit Kft.
  • Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0

    Copyright MyCorp © 2017
    Az oldalt a uCoz rendszer működteti